Vi skal lære at læse og forstå en tekst om et tyveri i fitnesscenteret og opklare det. Vi skal lære mindst 20 nye ord og udtryk. Vi skal lære at beskrive en person.
Sprogligt fokus (Fase 1)
Eleven kan skrive enkle sætninger klart og forståeligt / Eleven har viden om sætningsopbygning.
Lytning (Fase 1)
Eleven kan forstå hovedindhold og detaljer om nære emner / Eleven har viden om at lytte efter detaljer.
Læsning (Fase 1)
Eleven kan forstå enkle tekster om nære emner / Eleven har viden om at læse efter detaljer.
1
Sprogligt fokus. Eleven kan beskrive en person ud fra et billede, således at andre kan identificere personen.
2
Lytning. Eleven kan ud fra lytning til to vidnefortællinger bl.a. afgøre hvilken slags forbrydelse der er begået og hvem der er de skyldige.
3
Læsning. Eleven kan uddrage handlingsforløbet af en historie, der handler om et tyveri og på baggrund heraf resonere sig frem til, hvem tyven er.
Læringsmål 1
1
Eleven beskriver personen med få detaljer og med brug af få tillægsord.
2
Eleven beskriver personen med flere detaljer og med brug af flere tillægsord.
3
Eleven beskriver personen meget detaljeret og med brug af mange tillægsord.