Vi skal lære de bestemte kendeord at kende og kunne dem foran nogle navneord.
Sprogligt fokus (Fase 2)
Eleven kan udtale ord og udtryk med forståelig intonation / Eleven har viden om udtale, intonation og forholdet mellem skrift og lyd.
Skrivning (Fase 2)
Eleven kan skrive enkle ord og udtryk / Eleven har viden om forholdet mellem lyd og stavning.
1
Sprogligt fokus. Eleven kan bruge der, die eller das rigtigt foran navneord i sætninger.
Læringsmål 1
1
Eleven forstår med hjælp fra læreren, hvad den bestemte artikel hedder på tysk, men har vanskeligt ved fx selv at udlede tommelfingerregler for, hvordan man kan gætte sig frem til et navneords køn.
2
Eleven forstår hurtigt, hvad den bestemte artikel hedder på tysk og er fx interesseret i at finde frem til regler for, hvordan man kan gætte sig frem til de tre køn, som det tyske sprog indeholder.
3
Eleven udtrykker interesse for formerne af den bestemte artikel på tysk, har måske bemærket, at der er forskel på nominativ og akkusativ og sammenligner af sig selv med andre sprog i forhold til antallet af køn og former på disse sprog